21 Ocak 2012 Cumartesi

Pes 2012 İncelemesi..

Sene boyu bizi bilgisayrlara veya konsollara bağlayan ender oyunlar vardır. Yani yenisi yapılana kadar en iyisi olmayı başaran oyunlardan bahsediyorum. Platformda futbol olunca çember biraz daha daralıyor ve aklımızda 2 oyun kalıyor. Fifa veya Pes. Bizde bugün her sene yenisi çıkan uzun soluklu futbol oyunu serisi yakalayan PES’in son oyunu PES 2012′yi inceleyeceğiz.

Öncelikle söze PES 2012′nin PES 2011′den kat ve kat kaliteli olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Neden mi ? Pes 2011′in tanıtım gecesinde yaşadıklarımızı anlatayım biraz size. Gece hızlı başladı 21 adet PS3 cihazından birinin başına kuruldum hemen takımları aldık maça başladık oda ne.. gol atamıyorum. Gol atmak gerçekten çok zorlaştırılmış. Fauller çok kolay çalınıyor. Kısacası 15 dakika sonra cihazın başından ayrıldım. Sonra öğrendimki yapılan 128 karşılaşmanın sadece 10 tanesinde gol olmuş. Bu açıdan Pes 2012′ye yaklaştığımızda zaten gelişim açıkça gözler önüne seriliyor.

Bu Kez Farklı Bir Pes

Tabiki her yılın Eylül ayında piyasada olan Pes’in yeni üyesi bu yılda karşımızda idi. Gece tanıtımına katıldık. Ve yine cihazın başına geçtim. İlk dikkat ettiğim oyundaki gol sıkıntısının giderildiği oldu. Farklı tarzda şut şekilleri ile gol pozisyonları çeşitlendirilmiş. Hatta oyunda faullerinde kolaylık seviyesi düşürülmüş. Frikik pozisyonunda dikatimi çeken bu seneki oyunun daha gerçekçi olduğuydu. Ses efektleri tam yerinde olmuş. Oyuncuların gole sevinme şekillerinde bir değişiklik göremedim. Gene aynı sevinmeler vardı. Oyunda oyuncular arası diyalog ve iletişimde yerli yerinde. Mesela siz topu ayağınıza aldığınızda takımın forveti çapraz koşular yapabiliyor. Ayrıca defans oyuncuları topa sahip olan oyuncunun durumunu bozmak için güçlerini kullanabiliyorken, oyun kurucular markajcılarından kurtulmak için yeteneklerinden faydalanabilecek.


Bu Golde Yenir mi ?

PES 2012 bu sene boyu bize gerçekten güzel bir futbol keyfi yaşatacak. Fakat bunun yanında biraz da sinirlerimizi arttıracak gibi. Oyunda gol sıkıntısı çözülmüş fakat her oyunda olduğu gibi bu oyundada hatalı goller ön plana çıkıyor. Örneğin orta sahadan yapılan bir ortanın kaleciyi nekadar zorlaması beklenir ki? Kaleci çıkar ve alır. Ama PES 2012′de hiç beklemediğiniz bişey olabilir. Ne mi ? Kaleci ile defans aynı topa koşar ve ikiside topa dokunamaz. Top sizin ağlarınıza yavaşça ilerler ve gol olur. Evet her sene yapılan PES 2012 lansmanında da bu sesler yükseldi.

Son olarak

Oyunda son olarak şutlara dikkat çekmek istiyorum. sahasına yaklaştığınız anda kaleye bir şut çekin. Kaleciler en yavaş şutları bile tokatlayıp rakibin önüne bırakabiliyor. Buda Pes 2012′de insanı sinir etmeye yetiyor. Oyunun grafik ve ses kalitesi gerçekten takdire değer. Gene bu sene boyu oynayabileceğimiz kaliteli bir oyun bizlerle birlikte.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanıcaktır..