24 Ocak 2012 Salı

Wanted: Weapons of Fate


Wanted bu yazın en aksiyon ve adrenalin salgılatan filmlerinden biriydi. 
Angelina Jolie'nin cesur sahneleriyle daha da ilgi çekmişti.Beğeneni kadar sevmeyeni de bol olsa da Rusların Nightwatch ve Daywatch filmleriyle gurur kaynağı olan yönetmen Timur Bekmambetov'u Hollywood'a taşıdı.
 Ayrıca daha önce Children of Dune'da önemli bir rol oynayan genç yetenek James McAvoy'un da tüm dünya tarafından fark edilmesini sağladı. 
Film konusu arka planda kalmış saf bir aksiyondu.
 Hatta o kadar fazla aksiyon vardı ki senaryonun kilit noktalarını asla göremedik. 
Aksiyon sahnelerinin müthiş koreografisi sayesinde bir oyunu hak ediyordu. Ancak ilginç şekilde Warner Bross. iki iddialı filmi (Wanted, The Dark Knight) içinde oyun çıkartmadı. Tam böyle bir aksiyon boşa gitti diyorduk bir baktık ki filmin DVD'sinin çıkacağı günlerde Wanted: Weapons of Fate diye bir oyunun duyurusu yapıldı. 
Genelde heyecanlı beklenen bir oyun değildi, ayrıca Murphy kanunlarına artık eklenmesi gereken, güzel filmin oyunu kötü olur faktörü de vardı. Bakalım Wanted: Weapons of Fate bu konuda ne kadar başarılı?




İyi aksiyon aranıyor, bulana bol eğlence ödül

Wanted aslında bir çizgi roman uyarlaması. Ancak karakter isimleri dışında film ile çizgi roman arasında bir benzerlik yok. Oyunun yapımcıları en azından çizgi romandan bir şeyler kullanalım diye düşünmüşler ve karakterin giydiği kostümü eklemişler. Oyunun kapağında gördüğünüz ve çoğu kişinin bu filmde yoktu ne alaka diyeceği kostüm oradan geliyor. Wanted: Weapons of Fate'de filmden gördüğümüz üç karakter var. Ne yazık ki herkesin beklediği Fox yani Angelina Jolie bunlardan birisi değil. Ana karakter Wesley Gibson diğer ana karakter Cross ve Sloan oyunda varlar. Ayrıca o ünlü izi sürülemeyen kurşunları yapan Pekwarsky da oyunda bulunuyor. Wanted'ın hikayesini özet geçmek gerekirse; Kaos içind dünyaya barış getirmek için suikastçılar birleşip Fraternity (Latince kardeşlik) adlı bir örgüt kurdular. Örgüt kendisine gelen ve öldürülmesi gereken isimlere "Kader" adını verdi. Sorgulamadan bu insanları öldürmeye başladı. Sorguladıkları zaman ise sonuçlarının dünyayı nasıl etkilediğini gördüler. Oyunun ismi de bu inançtan geliyor sadece katil ya da suikastçı değiller, onlar Weapons of Fate (Kaderin silahları). Sıradan ve iğrenç bir hayat yaşayan Wesley Gibson bir gün Fox adlı bir karakterle karşılaşır ve hayatı değişir. Fox ona babasının dünyadaki en iyi suikastçılardan birisi olduğunu söyler, Wesley'de de bu yetenek vardır ve eğitilmesi gerekmektedir. Fraternity Wesley'e iki seçenek sunar ya hayatının rutinlerine geri dönecek. Para kazanmak için patronuna yalnız kalmamak için, onu aldatan kız arkadaşına ve en iyi arkadaşına katlanmak zorunda kalacak. Ya da hayatının tamamıyla kontrolünü ele geçirip canının istediğini yapmaya başlayacaktır. Wesley ikincisini seçer ve kendin özgür bırakır, dünyadaki en iyi katillerden birisi olur. Babasının intikamını da alır. 




















Kurşun bazen adres sorar...
Oyun senaryo olarak filmde eksik kalan şeyleri tamamlamayı hedefliyor. Aynı zamanda filmdeki aksiyonu birebir yaşatma iddiası var. Filmde Cross için kuralları bozdun deniliyordu. Ama bunu nasıl yaptığını asla öğrenmedik. Wanted: Weapons of Fate Wesley'in sık sık gördüğü bir rüyayla başlıyor. Annesi ona hamileyken bir adam tarafından vuruluyor. Tam bu sırada Wesley evden gelen seslerle uyanıyor, artık gökyüzünde gezen özgüveniyle, soymak için yanlış ev seçtiniz diyip silahına sarılıyor ve macera başlıyor. Eve giren Swat ekibi Wesley'in annesinin resmini çalmış. Bu adamları ortadan kaldırıp, hem oyuna alışıyoruz hem de hareketleri öğrenmiş oluyoruz. Ancak Weapons of Fate direk sinemaskop (geniş ekran) ekran olarak başlıyor. Yapımcılar direk bir PC adaptasyonu yapmamışlar. Çok fazla çözünürlük ayarı var. Ancak oyun her çözünürlükte stabil çalışmıyor. O yüzden tek tek deneyip bilgisayarınıza en uygun çözünürlüğü bulun. Tam kare ekranı sakın seçmeyin derim, çünkü bu sefer karakterin sırtı ve kalçası ekranın büyük bir kısmını kaplıyor. Karakter kadın olmadığı için herhalde hiçbir oyuncu bunu istemez. Çözünürlükleri ayarlarından kurtulduktan sonra sıra geliyor ufak fare (mouse) sorununa. Oyun analog kollara göre tasarlandığı için fare nişan alma sistemine çok hızlı geliyor. Ya elinizi buna göre ayarlayın ya da farenin hassaslık ayarlarını tekrar düzenleyin. Bu iki önemli detaydan sonra tekrar oyuna dönebiliriz. Weapons of Fate'in oynanışı saklan ve öldür tarzında. Nişan almak için farenin sağ tuşuna basmak lazım. Yoksa ortalığa ateş ediyor. Karakterimiz ilk başta filmdeki özelliklere sahip değil. Bölümleri geçtikçe bu özelliklere sahip oluyoruz. Filmdeki gibi cesetlere ateş ederek bu yeteneklerin nasıl kullanacağını öğreniyoruz. Bu çok havalı ve güzel bir detay olmuş.

Oyunda iki tane silah kullanabiliyoruz. Bunların ikisi de Cross'a yani Wesley'in babasına ait. Birincisi tek tabanca, diğeri ise her suikastçının hayali, susturuculu taramalı tabancalar. Dövüş sırasında ila ki bir eşyanın ya da duvarın arkasına saklanmak lazım. Buradan siper alıp düşmanları vuruyoruz. Tabii bütün oyun bu şekilde saklan ateş et şeklinde olsaydı çok sıkıcı olurdu. Bu anda filmden bir özellik devreye giriyor. Adrenalin bu oyundaki her özel hareketi kullanmamızı sağlayan bir anahtar olmuş. İyi bir suikastçı gibi düşmanı şaşırıp onu beklemediği yerden vurmamız lazım. O yüzden saklandığımız yerden rastgele ateş açıyoruz. Bu da düşmanı orada olduğumuza ikna ediyor. Daha sonra etrafın sağı solu bulanıklaşıyor ve adrenalin devreye giriyor. Amacımız, çok hızlı şekilde hareket edip, düşmanın arkasına dolaşıp onu gafil avlamak. Oyun bu konuda çok başarılı. Kimi film oyunları vardır, en büyük artısı filmdeki aksiyonu yaşatmaktır. Ancak kontrol ve kamera sorunları yüzünden bu özel hareketleri asla tam anlamıyla yapamayız. Sonuçta cinnet geçirmek olur. Wanted'a buna bir çözüm bulmuşlar. Ekranın altında yapabileceğimiz hareketi gösteren ufak bir gösterge var. Ona göre hareket ediyoruz. Düşmanın arkasına geçip onu gafil avladığımız zaman iki seçeneğimiz var. Ya düşmanı bıçak yoluyla öldüreceğiz ya da onu beklemediği bir açıdan vuracağız. Kişisel tercihim bıçağı kullanmak. Wesley bıçak ile birkaç kombo yapabiliyor. Düşmana bıçağa sapladığı zaman tüm ekrana kan sıçrıyor. Tüm iyi suikastçılar gibi yakın dövüşte de çaresiz değil. Ancak bıçak kullanmak dışında bir numarası da yok. Üstelik bıçakla yapılan hareketler hep aynı olduğu için oyun boyunca can sıkıcı bir hal alabiliyor. Weapons of Fate'in en çok merak edilen özelliği ise filmdeki gibi kurşunlara falso verip veremediğimizdi. Bu özelliği oyuna koymuşlar. Mesela bir duvar arkasında sıkışıp kaldınız. Ya da düşman sipere yatmış ama çıkmıyor. Onun yanına gidip vurulmak yerine, mermilere falso verip direk vurabiliyoruz. Mermiye falso verme olayı ise tamamıyla açıyla ilgili. Falso verdirecek tuşlara bastıktan sonra karşımıza ufak çapta bir açı seçeneği çıkıyor. Doğru açıyı verince düşmanı vurabiliyoruz. Hatta yeterince iyi bir açıyla aynı anda birkaç düşman bir den ölüyor. Özellikle dik açılarda yavaş çekimli müthiş sinematikler izliyoruz. Kurşun yavaş yavaş havada süzülüyor ve düşmana saplanıyor. Bunu kurşun kamerasından izliyoruz. Kısacası Wanted dünyasında artık kurşun adres soruyor.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız incelendikten sonra yayınlanıcaktır..